آموزش پذیرایی و تشریفات بین المللی- آموزش پذیرایی اداری VIP
آموزش پذیرایی و تشریفات ملی- آموزش پذیرایی اداری VIP
اهمیت برگزاری دوره آموزشی پذیرایی و تشریفات اداری
بعد از گذشت سال ها از شغل پیشخدمت اداری هنوز بسیاری از ادارات و شرکت ها نیروهای این بخش را بدون هیچ معیاری انتخاب می کنندو این شغل را جزء اشتغال های کارگری می پندارند.
لذا بسیار دیده می شود که کارکنان این قسمت فقط بصورت استاد- شاگردی و کاملا تجربی(گاهی غلط) وارد مکان های رسمی می شوند و ممکن است به دلیل عدم آموزش رفتارهایی انجام دهند که موجب ضعف مدیریتی آن شرکت یا اداره و سازمان شوند. از این رو جهت جلوگیری از آزمون و خطاهای مستمر و بهانه دائمی نیروها از ندانستن بسیاری از مسائل و مشکلات پیش آمده آموزش اهمیت پیدا میکند.
همچنین آموزش صحیح به کارکنان و نیروهای خدماتی و اداری باعث بالا رفتن عزت نفس و اعتماد به نفس این پرسنل شده و ماندگاری و وفاداری آنها را در ادارات و شرکت ها بیشتر می کند.
حس خوب مهم بودن کار تشریفات ملی و آموزش پذیرایی پرسنل اداری باعث می شود که با راندمان بالا، کار این پیشخدمت ها ادامه پیدا کند و رضایت ارباب رجوع که جزء مهمترین اصول در ادارات و شرکت ها می باشد را به همراه داشته باشد و در کنار آن رضایت مدیران عالی و مدیران عملیاتی و سایرین پرسنل را به همراه دارد.
رئوس مطالب دوره آموزش پذیرایی اداری نیروهای خدماتی
- آشنایی با آداب معاشرت و الگوهای رفتاری در شغل مورد نظر
- روش های مشتری مداری و طریقه رفتار با مهمانان عادی ، ویژه و خیلی ویژه(vip)
- رعایت بهداشت فردی و تاثیر آن بر بهداشت عمومی
- اصول آموزش پذیرایی در جلسات و اصول درست چیدن میز جلسه و میز اتاق مدیریت(ویژه آبدارچیان)
- اصول استفاده از مواد شوینده و مواد ضد عفونی کننده و نظافت کلی اداری (ویژه نظافتچیان اداری)
چگونه آموزش را موثر تر کنیم؟
- آموزش در صورتی موثر است که حتما بصورت عملی اجرا گردد لذا هرچه تعداد شرکت کنندگان کمتر باشد تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت. و مدرس سریع تر به نتیجه می رسد
- قبل از آموزش می توانید از طریق مقاله دلایل آموزش نیروهای خدماتی سطح آگاهی پرسنل خود را بسنجید که آیا نیاز به آموزش دارد یا خیر.
- آموزش زمانی تاثیر بیشتری خواهد داشت که ما بتوانیم نیرو های آموزش دیده خود را حداقل به مدت یک ماه از طریق چک لیست کنترل و ارزیابی نماییم .
- آموزش ها باید به طریقی باشند که حس خوب افزایش اعتماد به نفس و علاقه به کار را در پرسنل خدماتی، اداری، پیشخدمت، نظافتچی و آبدارچیان بالا ببرد.
- آموزش ها با ایجاد انگیزه و هدفمند کردن کارکنان خدماتی و اداری صورت بگیرند تا بتوانند تاثیر مثبتی داشته باشند.
استاندارد شغلی فنون پذیرایی و تشریفات اولین بار توسط اینجانب موسسه میزبان دانش بعنوان سایترسمی سازمان فنی و حرفه ای کشور آماده سازی و تهیه گردید و در اختیار گروه برنامه ریزی درسی قرار گرفت و شما می توانید این استاندارد را از سایت سازمان فنی و حرفه ای دریافت نمایید.