آموزش نیروهای خدمات بانک و موسسات مالی vip(آبدارچی)
آموزش نیروهای خدمات بانک و موسسات مالی vip(آبدارچی )
آموزش نیروهای خدمات بانک و موسسات مالی و اعتباری در دو بخش شعبات و ساختمان ستادی یا سرپرستی مشغول به فعالیت می باشند.
آموزش نیروهای خدماتی بانک و موسسات مالی و اعتباری جهت حفظ مشتری و اهمیت دادن به مشتریان بانک از یک طرف و همچنین رضایت کلیه کارکنان بانک ها و موسسات مالی و اداری از اهمیت بالایی برخوردار است.
تفاوت بین شرح وظایف کارکنان خدماتی شعبات و کارکنان خدماتی ساختمان سرپرستی یا ستادی
ا- مهمان شعبه ها عمدتا مشتریان و یا صاحبان حساب بانک محسوب می شوند، در حالیکه مهمانان ستادی و سرپرستی حتما مشتری و صاحب حساب نیستند لذا نوع، شکل و میزان پذیرایی مابین این دو مهمان متفاوت می باشد.
2- در بانک ها معمولا جلسه ای نداریم که از اعضا و کارکنان بانک در مقابل یکسری مشتری انجام گیرد، در صورتی که در ساختمان های سرپرستی و ستادی روزانه تعداد زیادی جلسات متشکل از بدنه بانک یا موسسه مالی و حتی مهمانان خارجی و گاها بین المللی برگزار میگردد. و این امر مستلزم آموزش خاص کارکنان خدماتی در ساختمان های ستادی نسبت به کارکنان شعب می باشد.
3- روش و نوع پذیرای در شعب فقط در میز رئیس شعبه انجام می شود و مابقی فقط توزیع چای یا سایر نوشیدنی ها برای اعضا و کارکنان بانک است.
در صورتی که نیروهای خدمات ساختمان ستادی علاوه بر پذیرایی و توزیع چای برای همکاران باید از کلیه مهمانان عادی، ویژه و خیلی ویژه نیز به بهترین شکل ممکن پذیرایی نمایند.
4- در شعب فقط یک نیروی خدماتی انجام وظیفه می کند اما در ساختمان های ستادی تعداد بیشتری هستند که وظیفه آبدارچی ، نظافتچی ، رانندگی را برعهده دارند.
لذا در آموزش های ارائه شده نیروهای خدماتی بانک ها باید کار تیمی را یاد گرفته و بدانند چگونه باید با کارکنان هم طراز (کلیه نیروهای خدماتی )خود رفتار نمایند.
5- از نظر نظافت محیطی در شعب معمولا شیشه های و ورودی از اهمیت بالایی برخوردار هستند . اما در ساختمان ستادی باید همه بخش ها اعم از آسانسور-پله ها سالن های جلسات – سرویس های بهداشتی و… اهمیت بسزایی دارند
گذشته از همه تفاوت های ذکر شده، نیروی های خدماتی بانک و موسسات مالی و اعتباری مهماندار اداری هر مجموعه به حساب می آیند و جهت پیشگیری از هر گونه خطا و آزمون باید آموزش فنون پذیرایی و تشریفات را گذرانده باشند.
چراکه سایر نیروهای خدمات ممکن است فقط آبدارچی یا نظافتچی باشند . در صورتی که نیروی خدمات بانک ها و موسسات مالی ممکن است علاوه بر انجام وظایف عمومی خود وظیفه بایگانی ، گاهی صدور چک و سایر امور خارج از شعبه را هم بر عهده داشته باشند لذا باید برای این امور از پرستیژ متفاوتی برخوردار باشند.