تشریفات اداریتشریفات رانندگان

آموزش شرح وظایف رانندگان تشریفاتی+واحد نقلیه

 آموزش شرح وظایف رانندگان تشریفاتی+واحد نقلیه

آموزش شرح وظایف رانندگان تشریفاتی: اصولا چهار گروه شغلی در تمامی سازمان ها و شرکت های بزرگ و کوچک فعالیت می نمایند که از آنها با عناوین ویترین و پیشانی یاد می شود. این چهار گروه شغلی  که در سایر مقالات نیز از آنها صحبت کرده ام شامل آبدارچیان اداری، نظافتچیان، فضای باز و بسته، نگهبانان و حفاظت فیزیکی و در آخر  رانندگان رسمی که در این مقاله قصد دارم در مورد آنها مطالبی بنویسم هستند.

مخاطبان آموزش رانندگان:

آموزش شرح وظایف رانندگان تشریفاتی+واحد نقلیه

هدف از آموزش رانندگان:

اولین و مهمترین کاربرد آموزش رانندگان آشنایی آنها با شرح وظایف رانندگان است و موارد بیشتر شامل:

  • آموزش آداب معاشرت و الگوهای رفتاری

  • آموزش رانندگی تدافعی

  • شیوه صحیح رانندگی اداری

  • یادگیری مهارت تشریفاتی رانندگان

  • آموزش شرح وظایف رانندگان تشریفاتی

آموزش شرح وظایف رانندگان تشریفاتی+واحد نقلیه

موارد کاربردی در آموزش رانندگان:

1) آداب معاشرت و الگوهای رفتاری

  • چگونگی برقراری ارتباط با مدیران و مهمانان ویژه و خیلی ویژه

  • موانع ارتباطی از طریق زبان بدن

  • روش صحیح خطاب همکاران و مهمانان اداری

  • طرز صحیح پوشش و…

2)رعایت بهداشت فردی در زمان رانندگی و آراستگی ظاهری

  • آراستگی و تمیزی دست – ناخن- پوست – مو – پا و دهان و دندان از جمله رئوس مطالب این دوره آموزشی می باشد

3)اصول و فنون تشریفات رانندگان

  • تقدم و تاخر میهمانان

فیلم آموزش تشریفات رانندگی(قسمت اول)

رانندگان رسمی به دو بخش تقسیم می شوند

الف) رانندگان تدافعی: (که در این مقاله مورد نظر ما می باشند و در دوره آموزش رانندگان کامل معرفی می گردند.)

ب ) رانندگان تهاجمی: (که معمولا قابل استفاده در ادارات و شرکت ها جهت شغل رانندگی نیستند)

پیشنهاد می‌کنیم ببینید  لیست دوره های آموزشی جامع مدیریت منابع انسانی

ارائه مهمترین وظایف در آموزش رانندگان تشریفاتی:

1)جابجا نمودن مدیران و مهمانان عالی رتبه

2)استقبال از مهمانان ویژه در فرودگاه (برای نمونه جزئیات قسمت از آموزش رانندگان خدمتتان ارائه می گردد)

  • بررسی امور اصلی خودرو (سوخت- نظافت داخل و بیرون- سلامت سرمایش و گرمایش و…)

  • سوال در مورد زمان پرواز از مقصد

  • حضور در فرودگاه قبل از حضور مهمان

  • پارک خودرو در نزدیکترین محل به سالن انتظار

  • تماس با مهمان و اعلام آمادگی شما

  • رفتن به سالن انتظار

  • حمل چمدان مهمان

  • قرار دادن چمدان در صندق عقب

  • از مهمان سوال کنید کجا راحت تر است بنشیند

  • در صورتی که مهمان شما خیلی مهم هست درب خودرو را باز کنید

  • در صورت گرما روشن کردن کولر

  • در زمان ورود به شهر مسیر های زیبا را انتخاب نمایید

  • از ارائه اطلاعات اشتباه در مورد شهر یا سازمان خود اجتناب کنید.

  • راهنمایی مهمان تا رسیدن به مقصد مورد نظر

  • از بیان صحبت های سیاسی و چالشی که باعث ناراحت شدن میهمان می شود در حد امکان دوری شود و یا کوتاه و با احترام پاسخ داده شود.

3)در این دوره رانندگان با باید ها و نباید ها ی شغل خود آشنا می شوند.

4)رانندگان دلیل استفاده از اپلیکیشن های مسیریاب  را یاد می گیرند

5)ارگونومی شغلی و روش سالم زیستن در شغل مورد تصدی آموزش داده می شود

6)موارد مورد نیاز از امداد و کمک های اولیه را یاد می گیرند

رانندگان تشریفاتی

برای مثال اگر کسی دچار صرع و تشنج شد چه کمکی باید به او نمایند و داشتن یکسری از دارو های لازم به آنان گوشزد می شود.

1) رانندگی تدافعی را یاد می گیرند تا بتوانند سالیان سال در کمال آرامش در صحت و سلامت به کار خود ادامه دهند.(گذراندن دوره این مورد آموزشی در بسیاری از کشورها لازم  ضروری است.

پیشنهاد می‌کنیم ببینید  دوره آموزشی مسئولین دفاتر و منشی گری حرفه ای

2)جدید ترین متد روز در نگهداری از خودرو شخصی و یا دولتی در دوره آموزش رانندگان ارائه می گردد

در پایان تعدادی از سوالات شرکت کنندگان در دوره رانندگان تشریفاتی جهت آشنایی با طرز تفکر رانندگان ارائه می گردد

  • من علاقمند هستم داخل ماشین دعا پخش کنم و این موجب ناراحتی مسافران شده است آیا من مقصرم؟

  • آیا درست است که مدیران ما را چهار ساعت منتظر نگه می دارند بدون اینکه یک قطره آب یا چایی به ما داده شود ؟

  • برخی از مدیران برای بستن کمربند ایمنی لجبازی می کنند با آنان چگونه برخورد نماییم

  • سوال در باره اینکه راننده چقدر به صحبت های سرنشینان گوش دهد؟

  • تقلب و حقه زدن به مامور راهنمایی و رانندگی در مقابل مدیران چه عواقبی دارد؟

  • رد و بدل کردن پیام و … در دنیای مجازی برای مسافران مشکلی ندارد؟

  • خوابیدن رانندگان در ماموریت های کوتاه مدت زمانی که منتظر هستند اشکال دارد؟

  • عدم صداقت در دیر رسیدن به محل سوار کردن مسافر چگونه مشخص می شود؟

جهت اثر بخشی دوره آموزش رانندگان تشریفاتی گروه آموزشی نوشیجان اقدام به طراحی نظر سنجی از مسافران نموده است تا بتواند مادام رانندگان را از طریق سرپرست واحد نقلیه بررسی نموده و دوره آموزش رانندگان را کاربردی نماید.

 همچنین جهت اثر بخشی بهتر چک لیست مخصوص رانندگان طراحی و در اختیار واحد نقلیه قرار می گیرد. تا بتوانند روزانه یا هفتگی رانندگان را چک نموده و از خطا ها و اشتباهات احتمالی جلوگیری نمایند.

نویسنده :حسین رحمتیان

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن